keskiviikko 6. helmikuuta 2008

Kaksoispassi

Noniin. Yleisön painostuksesta johtuen piti avata tällainen blogi. Onhan aivan mahtavaa, että tänne Intter-nettiin mahtuu näinkin laadukasta sisältöä, enkä siksi voi jättää tätä tilaisuutta käyttämättä. Mutta virallisesti silti hieman vastustan tätä. Ja jos kukaan ei lähetä Suomesta mulle ihan oikeeta (sähkö)postia, ni suljen tämän :)

(Tässä ekassa kirjoituksessa voi esiintyä kirosanoja. Lähinnä siks, että nyt niillä on pätevä syy olemassaoloonsa)

Matka alkoi täydellisesti. 3 viikkoa ei riittänyt Etelä-Afrikan suurlähetystölle viisuminkäsittelyyn, joten ne lähetti viisumin päivää ennen lähtöä. Koska kyseessä on kirjattu kirje, niin se olisi helppo löytää, mikäli jotain sattuisi matkalla. Näin siis, jos elettäis maailmassa, missä enemmistö ihmisistä olisi päteviä tekemään työnsä. Mutta koska maailma on mitä on, niin meillä on Itella. Tiivistän tän koko jutun käytyyn puhelinkeskusteluun.
Petri: "Missä mun kirjattu kirje on? Se ei tullut kotiin, joten voin hakea sen mistä tahansa. Mut tarviin sen kuitenkin heti"
Itella: "No, kirjatut kirjeet tulee joko perille päivässä tai joskus kahdessa. Ei hätää"
Petri: "Eiku oikeesti. Lähden maasta huomenna ja siinä kuoressa on mun passi. Mistä postista voin hakea sen?"
Itella: "Katsotaas. Se on otettu lajittelukeskukseen 16h sitten. Nyt kukaan ei tiedä, missä se on"
Petri: "Eikös kirjatun kirjeen tarkoitus ole se, että te tiedätte, missä se on?"
Itella: "No se on ehkä lähtenyt jo Helsingistä. Mutta ei oikein tiedetä minne"

--> Viimeinen tieto sen olinpaikasta on nyt 28h vanhaa tietoa. Sen jälkeen olen kuullut noin 8 kertaa "Hei, toivotaan, et se löytyy". Älä saatana, mä oon rukoillut, että pääsen lentokoneeseen pelkällä hymyllä.

Plan B: Hain kaksoispassin Pasilan poliisilta, maksoin siitä 80€, eikä mulla oo siltikään viisumia, koska se on liimattu mun oikeeseen passiin. Saas nähdä, mitä sanovat Etelä-Afrikassa. Puhumalla mennään kokeilemaan.

Toi välikohtaus suututti niin paljon, et
a) en saa nyt unta ja päätin aloittaa tämän blogin
b) nimesin tän blogin sen mukaan

Lisäksi taitoin nilkkani, kun parkkipaikka oli jäässä ja nyt se on hieman turvonnut. Mahtava lähtöpäivä kaiken kaikkiaan. Kokeillaan kirjoittaa jotain positiivista, kun päästään perille :)

Ei kommentteja: